Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2013

75. ΟΙ ΔΥΟ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ



ΟΙ ΔΥΟ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ

Τέσσερα κόλλυβα εδώ σήμερα μας μνημονεύουν αυτό που έχουμε ξεχάσει όλοι.  Όλοι ήρθατε να ευχηθείτε, ο Θεός να αναπαύσει αυτούς που σήμερα θα μνημονεύσουμε στα κόλλυβα. Γι’ αυτό δεν ήλθατε;  Όταν λέμε να τους αναπαύσει ο Θεός, τι εννοούμε; Που να τους πάρει δηλαδή; Σε ποιο μέρος; Το έχετε σκεφτεί ή απλά επειδή μάθαμε έτσι, πάμε να προσευχηθούμε να τους αναπαύσει ο Θεός και τίποτα άλλο δεν θυμόμαστε.
Προσευχόμαστε στο Θεό, αυτές τις ψυχές για τις οποίες φέρατε τα κόλλυβα και σήμερα θα τους μνημονεύσουμε όλοι, να τους αναπαύσει στο ουράνιο Του Βασίλειο, εκεί που όλοι μια μέρα θα πάμε.

Η μεγαλύτερη πίστη ενός ανθρώπου είναι να ξέρει, ότι δεν είναι η γη η μόνιμη του κατοικία, αλλά το ουράνιο Βασίλειο

Η μεγαλύτερη πίστη μέσα στη ψυχή του ανθρώπου είναι να ξέρει, ότι δεν είναι αυτή η γη ο μόνιμος του προορισμός, αλλά το ουράνιο Βασίλειο. Σ’ αυτήν τη γη ήλθαμε, να το πω με απλότητα, για να δώσουμε εξετάσεις. Μας δίνει ο Θεός την δυνατότητα να επιλέξουμε ανάμεσα στο καλό και στο κακό. Και μας υποσχέθηκε πως, εάν είμαστε άνθρωποι της αγάπης, αν είμαστε άνθρωποι της καλοσύνης, αν φροντίζουμε ο ένας να δίνει χαρά στον άλλο, εάν θέλουμε η καρδιά σας να είναι ένα περιβόλι ευτυχίας, που να ευωδιάζει σαν άνθος και να σκορπάμε αυτή την ευωδία στον συνάνθρωπο μας, τότε Εκείνος θα μας πάρει στο ουράνιο Του Βασίλειο.
Εάν όμως εμείς δεν θελήσουμε να είμαστε αυτοί οι άνθρωποι, που θα ζουν σαν άγγελοι σκορπώντας τη χαρά, αλλά το μυαλό μας θα είναι πως θα κάνει ο ένας κακό στον άλλον, πως ο ένας θα βρίζει τον άλλον, πως ο ένας θα ζηλεύει τον άλλον, πως ο ένας θα φθονεί τον άλλον, πως ο ένας θα βγάζει τα μάτια του άλλου, τότε δεν θα έχουμε θέση στο ουράνιο Του Βασίλειο, αλλά στο βασίλειο εκείνου, που έχουμε επιλέξει να εφαρμόζουμε τις εντολές του, δηλαδή του Εωσφόρου.
            Η ερώτηση μου είναι απλή: Εσείς ποιο Βασίλειο αλήθεια θέλετε να διαλέξετε; Σε ποιο Βασίλειο θα θέλατε να μένετε; Στο βασίλειο του Άδη, του Εωσφόρου ή στο Βασίλειο του Θεού Πατέρα στον ουρανό; Το σκέφτεστε; Τι λέτε; Θα ερωτήσω ξανά και θα επιμείνω, γιατί δεν μπορώ να πω τίποτα περισσότερο, εάν δεν ξέρω εσείς τι επιλέγετε. Τι λέτε λοιπόν; Στο ουράνιο Βασίλειο θέλετε να πάτε μια μέρα ή στο βασίλειο του Άδη;
Στο ουράνιο Βασίλειο!
Το ουράνιο Βασίλειο έχει έναν Άρχοντα, έναν Πατέρα, έναν Θεό. Τον Θεό της απόλυτης αγάπης, της απόλυτης καλοσύνης και της απόλυτης ευσπλαχνίας. Το ουράνιο Του Βασίλειο έχει μια καρδιά, την δική Του την καρδιά, που χτυπάει πολύ δυνατά για όλους εμάς. Ξέρετε γιατί; Διότι από αυτήν την καρδιά μας έβγαλε και μας φύτεψε μέσα στην μήτρα της μάνας μας. Μέσα από την καρδιά Του ο Θεός έβγαλε εμάς τα σπλάχνα Του και φύτεψε τις ψυχές μας μέσα στις μήτρες των μητέρων μας.

«Γονείς, μεγαλώστε τα σπλάχνα Μου, όπως θέλω Εγώ, ο ουράνιος Πατέρας σας»

Είπε ο Θεός στις μάνες που μας γέννησαν:
«Μάνα, σου δίνω αυτήν την ψυχή που είναι δικό Μου σπλάχνο, να το μεγαλώσεις σαν θεϊκή δική Μου παραμάνα. Δεν είσαι εσύ η πραγματική του μάνα. Μάνα είμαι Εγώ, ο Θεός, που έβγαλα την ψυχή από την καρδιά Μου και την έβαλα στην μήτρα σου. Εσύ θα είσαι μάνα κατ’ εντολή δική Μου και για να το καταλάβεις πιο καλά θα σου το πω απλά: Εσύ θα είσαι η θεϊκή παραμάνα. Από εσένα θα ζητήσω λόγο, αν μεγάλωσες σωστά ή λάθος το σπλάχνο Μου. Από εσένα θα εξαρτηθεί, αν το σπλάχνο Μου επιστρέψει στη δική Μου την καρδιά, πίσω στο ουράνιο Μου Βασίλειο ή το στείλεις στο βασίλειο του Άδη.
Και στον πατέρα, που χάρισα αυτήν την ψυχή είπα: “Κι εσένα πατέρα, σε βάζω προστατευτική εικόνα δική Μου μέσα στο σπίτι. Να ευλογείς με τη ζωή σου το σπίτι σου. Να γαληνεύεις με τη ζωή σου τη γυναίκα σου. Με την δύναμη σου και τη φώτιση σου να καθοδηγείς σωστά το παιδί σου και Εγώ θα σε βραβεύσω, θα σε ευλογήσω και θα σε βάλω δίπλα Μου, στο ουράνιο Μου Βασίλειο.
 Δίνω εντολή σε εσάς, τις μάνες και τους πατεράδες και εάν εφαρμόσετε αυτά που σας λέω, θα έχετε θέση δίπλα στο θρόνο Μου, στο ουράνιο Μου Βασίλειο. Σας δίνω αυτή την εντολή. Μεγαλώστε τα σπλάχνα Μου, όπως θέλω Εγώ, ο Ουράνιος Πατέρας σας.
Σαν οδηγό σας βάζω Τον μονογενή Μου Υιό, που Τον έστειλα στη γη να πάρει σάρκα και να μην είναι μονάχα Υιός του Θεού, αλλά και υιός του ανθρώπου. Σας Τον έστειλα τον Γιό Μου, να γίνει άνθρωπος και να ζήσει όπως ζείτε εσείς στη γη. Να δει τα βάσανα σας και να ζήσει στα βάσανα. Να δει τους κόπους σας και να ζήσει τους κόπους σας. Να δει τη διάθεση σας να Με αγαπήσετε και να σας διδάξει πως θα Με γνωρίσετε».

 «Σας δίνω το Άγιο Μου Πνεύμα, γιατί δεν θέλω απλά να Με αγαπάτε, αλλά με θεϊκό έρωτα να είστε ενωμένοι με Μένα»

«Σας δίνω επιπλέον και κάτι το πολύ πολύτιμο, γιατί χωρίς αυτό, ούτε Εγώ σαν Θεός Πατέρας θα μπορέσω να γευθώ την αγάπη σας, αλλά ούτε και ο Υιός Μου θα μπορέσει να βάλει στην καρδιά σας τα λόγια Του.
Σας δίνω το Άγιο Μου Πνεύμα, το Πνεύμα της λατρείας, το Πνεύμα της σύνεσης και της σοφίας, το Πνεύμα της απόλυτης αγάπης και για να το πω πιο κυριολεκτικά, το Άγιο Πνεύμα του απόλυτου θεϊκού έρωτα. Εγώ δεν σας ζητάω να Με αγαπάτε, όπως αγαπάτε το κάθε τι. Εγώ σας ζητάω όπως λατρέψατε τον σύντροφο σας ερωτικά, έτσι κι Εμένα με θεϊκό έρωτα να Με αγαπήσετε».
Στην αγάπη αγαπάτε πολλά, αλλά με όλα αυτά ζείτε; Στην αγάπη θα επιλέξετε και το ένα και το άλλο και το παρ’ άλλο. Όμως, όλα θα σας ικανοποιούν απόλυτα; Τι θέλετε να έχετε πάντα δίπλα σας απόλυτα; Τον σύντροφο σας που να μοιράζεστε τις χαρές και τις λύπες σας και τα παιδιά σας, να ζείτε μέσα σ’ αυτά και αυτά μέσα σ’ εσάς. Αυτήν όμως την αγάπη στον σύντροφο σας, πως την έχετε ονομάσει εσείς οι άνθρωποι; Αυτοί οι δυο άνθρωποι είναι πολύ ερωτευμένοι, δεν λέτε; Ερωτευμένοι, πολύ ερωτευμένοι. Γιατί χρησιμοποιείτε αυτήν την λέξη, ενώ σας μίλησα για την αγάπη; Γιατί απλούστατα ο ΠΥΡΗΝΑΣ της αγάπης είναι ο ΕΡΩΤΑΣ!
            Τι σημαίνει αγάπη και τι σημαίνει έρωτας;
ΑΓΑΠΗ σημαίνει να έχεις καλή διάθεση για τα πάντα. Να αγαπάς τους φίλους σου, να αγαπάς τα αδέλφια σου, να αγαπάς τον κόσμο, να αγαπάς τη φύση, να αγαπάς την κτίση, να αγαπάς τα πάντα.      Όμως, ενώ τα αγαπάς όλα και σε ευφραίνουν όλα, μόνο σε μια ψυχή επαναπαύεσαι και θέλεις να είναι δική σου, αποκλειστικά δική σου. Ποια είναι η ψυχή αυτή; Είναι ο σύντροφος σου, ο έρωτας σου.
Τι σημαίνει έρωτας;
ΕΡΩΤΑΣ σημαίνει αγάπη προσωπική! Σημαίνει αγάπη κτητική. Σημαίνει μια αγάπη στην οποία μου ανήκεις και σου ανήκω! Σημαίνει μια αγάπη που δεν πρέπει να είμαστε δύο αλλά ένα, που δεν πρέπει να μας θυμίζει αυτή η αγάπη το ποτήρι που έβαλα μέσα νερό και λάδι και το λάδι θα πάει πάνω και το νερό κάτω. Ενώ θα είναι μέσα σε ένα ποτήρι το νερό και το λάδι, αυτά τα δύο δεν θα είναι ενωμένα. Κι εσείς το ξέρετε αυτό και δεν θέλετε να έχετε αγάπη όπως το νερό με το λάδι.
Αλλά τι θέλετε; Θέλετε να έχετε αγάπη όπως το νερό με το κρασί. Βάλτε σε ένα ποτήρι κρασί, βάλτε και νερό, ξέρετε τι γίνεται; Γίνεται ένα μείγμα, δεν ξεχωρίζει το νερό από το κρασί. Αυτό σημαίνει έρωτας. Σημαίνει ο ένας να ζει μέσα στον άλλο. Αυτό δεν ζητάτε από τον σύντροφο σας; Αυτό δεν ζητάτε μικρά παιδιά, παλληκάρια και κοπέλες, από τον βασιλιά σας και την βασίλισσα σας, το ταίρι σας όταν θέλετε να παντρευτείτε;
Και είναι στ’ αλήθεια μεγάλο πράγμα ο ένας να ζει μέσα στον άλλον. Είναι μεγάλο πράγμα να ξέρεις ότι ο σύντροφος σου είναι ερωτευμένος με εσένα και εσύ είσαι ερωτευμένη με τον σύντροφο σου.
Αυτό δεν εύχεσθε στα παιδιά σας όταν παντρεύονται; Να έχετε έρωτα μεταξύ σας και να έχετε πολύ αγάπη. Αυτή δεν είναι η μεγαλύτερη ευχή σας;

«Αλήθεια σας λέω, λέει ο Θεός Πατέρας, το ίδιο πράγμα και Εγώ ζητώ από εσάς. Δεν θέλω απλώς να Με αγαπάτε, θέλω με θεϊκό έρωτα να είστε ενωμένοι με Μένα. Θέλω να είστε μέσα στην καρδιά Μου και Εγώ μέσα στην δική σας. Γι’ αυτό ο Υιός μου ο Ιησούς δίδαξε και είπε: “Mείνατε εν εμοί καγώ εν υμίν” (Ιωάν. 15,4). Θέλω να μείνετε εσείς μες την καρδιά Μου και Εγώ μες την καρδιά σας».

«Στην μεγάλη Εκκλησία Μου σας προσκαλώ, για να γίνετε
ένα με Μένα και τον Γιό Μου μέσα από την θεία Κοινωνία»

«Για να το πετύχω όμως αυτό και να σας χαρίσω τα δώρα Μου, σαν πλούσιος Βασιλιάς και Πατέρας που Είμαι, σας έδωσα δυο εκκλησιές, που όσοι τις σεβαστούν, θα ευλογηθούν πολύ. Όσοι θα μπορέσουν να κατανοήσουν το μεγαλείο τους, τότε όταν Εγώ τους πάρω, θα απολαύσουν στο ουράνιο Μου Βασίλειο την απόλυτη χαρά και ευτυχία.
Ποιες είναι αυτές οι δυο εκκλησιές;
Την μία την ξέρετε, γιατί ήδη την σχολιάζετε. “Πάμε στην εκκλησιά” λέτε και εννοείτε τον ναό εκείνο που μαζεύεστε όλοι μια φορά την εβδομάδα, την Κυριακή, για να Με δοξολογήσετε. Αυτή η εκκλησιά είναι αυτή που τώρα στέκεστε εσείς εδώ.
Αυτή όμως η εκκλησιά, γιατί σας μάζεψε; Μόνο για να προσευχηθείτε; Καλά, και μόνοι σας δεν καταλαβαίνετε, ότι την προσευχή σας Εγώ την ακούω όπου και αν είστε; Αν στο σπίτι σας σηκώσετε τα χέρια σας σ’ Εμένα, δεν θα σας ακούσω;»
Τι λέτε, όταν προσευχόμαστε στο σπίτι μας, μας ακούει ο Θεός; Ναι ή όχι; Μας ακούει.
«Εάν το βράδυ βρεθείς έξω στον κάμπο, κάτω από τα δεντράκια και σηκώσεις πάλι τα χέρια σου εκεί και προσευχηθείς σ’ Εμένα, Εγώ παιδί Μου δεν θα ακούσω την προσευχή σου; Και πάλι θα την ακούσω. Όπου και να είστε, όπου και να βρίσκεστε, Εγώ ακούω τις φωνές των σπλάχνων Μου, ακούω τις φωνές των παιδιών Μου.
Όμως έχετε καταλάβει γιατί πραγματικά έρχεστε στην Εκκλησία; Μόνο για να προσευχηθείτε ή μήπως και για κάτι άλλο; Όχι, παιδιά Μου, δεν σας ζητάω να έρθετε στην εκκλησιά απλώς για να προσευχηθείτε. Την προσευχή μπορείτε να την κάνετε παντού. Εδώ σας προσκαλώ να έλθετε για κάτι ακόμα πιο υψηλό, για κάτι πιο ανώτερο, για κάτι πιο ιερό, για κάτι πιο γλυκό, για κάτι πιο τρυφερό, για κάτι πιο ερωτικό.
Θα σας το πω απλά. Όταν ένα παλληκάρι ερωτεύεται μια κοπέλα η χαρά του ξέρετε ποια είναι; Όταν μιλά με την κοπελιά του στο τηλέφωνο: «Πότε θα βρεθούμε; Πάμε στο λιμανάκι; Εσύ που θέλεις να βρεθούμε;» Και μέσα από το τηλέφωνο αποφασίζουν να βρεθούνε κάπου.
Ξέρετε ποια είναι η χαρά των ερωτευμένων παιδιών, γιατί και εσείς οι ίδιοι την ζήσατε. Είναι να βρεθούν μόνοι τους, Πως επικοινωνούν; Με το τηλέφωνο. Τι λένε; «Σήμερα ξέρεις που θα πάμε; Θα πάρεις κι εσύ το μηχανάκι σου και θα πάμε σε μια εξοχή». Η χαρά λοιπόν των ερωτευμένων είναι να βρεθούν μόνοι τους. Θέλουν άλλους μαζί τους; Όχι. Ούτε τους γονείς τους θέλουν, ούτε τους φίλους τους θέλουν, κανέναν δεν θέλουν. Γιατί ο έρωτας θέλει να είναι πάντα οι ερωτευμένοι μόνοι τους. Έτσι δεν είναι;
Ακριβώς το ίδιο ζητάει και ο Θεός. Όταν θα βρεθούν δυο ερωτευμένοι μαζί, τι κάνουν; Κάνουν αυτό που δεν μπορούν να κάνουν μπροστά σε άλλους. Ανοίγουν τα χέρια τους, και ο ένας κρύβει τον άλλον μέσα στην αγκαλιά του. Ανοίγουν τις καρδιές τους και γίνονται οι δυο ερωτευμένοι ένα. Σμίγουν τα χείλη τους και βγαίνει το φιλί της καρδιάς τους. Αφήνουν τον νου τους να φύγει από τα πάντα, για να ζήσουν μονάχα τον έρωτα τους. Και τότε μια είναι η ευχή που ακούγεται: «Πότε βρε παιδί μου πια θα παντρευτούμε, να απολαμβάνουμε ελεύθερα τον έρωτα μας;» Έτσι λένε οι ερωτευμένοι.
Μα όταν παντρευτούν, τι είναι εκείνο που τους ενώνει; Μετά ζητούν μόνο το χάδι; Ζητούν μόνο το φιλί; Ή ζητούν να γίνουν ένα, ο ένας μέσα στον άλλον και να βγει ο πρώτος καρπός της αγάπης και του έρωτα τους, το παιδί; Με πόση αγωνία εσείς οι γονείς, δεν περιμένετε εκείνη την νύχτα που τα παιδιά σας, σαν ερωτευμένοι θα σας φέρουν το πρώτο εγγονάκι; Τι κάνει λοιπόν η αγάπη; Φέρνει τους καρπούς.
Τι ζητάει ο Θεός; Εικόνα δικιά Του είναι η οικογένεια μας. Γι’ αυτό μας λέει: «Τίποτα άλλο δεν ζητώ από εσάς, παρά μονάχα το χάδι σας! Ζητάω την αγάπη σας! Ζητάω τα φιλιά σας!» 
Μήπως κι εμάς τα χείλη μας δεν ενώνονται στην εικόνα όταν την φυλάμε και λέμε: “Θεέ μου, σ’ Εσένα αφήνω την ψυχή μου”; Δεν είναι ιερό το φιλί της ψυχής; Μήπως όταν σηκώνουμε τα χέρια μας στον ουρανό με αγάπη και με πίστη, δεν κάνουμε αυτό που κάνουν οι ερωτευμένοι; «Θεέ μου, εγώ είμαι το σπλάχνο Σου κι Εσύ είσαι ο Πατέρας Μου».
Όμως, ο Θεός δεν επαναπαύεται στα ωραία λόγια που λέμε στην προσευχή, όπως τα λένε οι ερωτευμένοι μεταξύ τους. Ξέρετε ποιό είναι το όνειρο τους μια μέρα; Να παντρευτούν. Γι’ αυτό και στενοχωριούνται όταν τα καθυστερούν οι διάφορες δυσκολίες.
Αυτό λέει και ο Θεός: «Σ’ αυτόν τον ναό, δεν σας έφερα εδώ μόνο για να Μου πείτε λόγια προσευχής, που μπορείτε να τα πείτε οπουδήποτε αλλού. Εδώ σας έφερα μόνο για ένα, για να σας θυμίσω την πιο όμορφη ημέρα των ερωτευμένων, όταν τα σώματα σας και οι ψυχές σας γίνονται ένα, μέσα στο θεϊκό έρωτα που Εγώ ενστάλαξα στις καρδιές σας, όπου μέσα από κει θα βγει και ο πρώτος καρπός του έρωτα σας, το παιδί σας.
Εγώ από εσάς ξέρετε τι ζητάω; Ζητάω να  έλθετε στην Εκκλησία, για να γίνετε ένα με Μένα, για να γίνετε ένα με τον Υιό Μου. Γι’ αυτό και σας δίνω το Σώμα και το Αίμα του Γιού Μου, με τη θεία Κοινωνία, για να γίνετε σαν τους ερωτευμένους, ένα. Γι’ αυτό ο Γιός Μου ονομάστηκε Νυμφίος. Πως τον φωνάζουμε; Ο Νυμφίος. Αν Εκείνος είναι ο Νυμφίος, τότε οι ψυχές σας τι είναι; Δεν είναι οι νυμφίες Του ψυχές»; 
Αυτό το πράγμα γίνεται στην Εκκλησία, εδώ στη θεία Λειτουργία. Γι’ αυτό και δεν συνηθίζουμε και τόσο να πηγαίνουμε στους καθημερινούς εσπερινούς ή σε άλλες ακολουθίες, αλλά πηγαίνουμε στην εκκλησία, κυρίως για τη θεία Λειτουργία.




Θεία Λειτουργία, το ιερότερο δώρο που έδωσε ο Θεός στον άνθρωπο

Τι σημαίνει θεία Λειτουργία; Το ιερότερο δώρο που έδωσε ο Θεός από τον ουρανό στη γη, από την καρδιά Του στον άνθρωπο, είναι η θεία Λειτουργία. Ξέρετε γιατί; Επειδή εκεί μέσα γίνεται θυσία ο ίδιος Του ο Υιός! Και λέει ο Θεός Πατέρας στα παιδιά Του, στα σπλάχνα Του: «Εάν θέλετε να γίνετε ένα με Μένα, θέλω να γίνετε ένα με τον Υιό Μου. Θέλω να Τον πάρετε στην καρδιά σας. Θέλω να Τον πάρετε στην ψυχή σας. Θέλω να γίνετε ένα, όπως οι δυο ερωτευμένοι. Αλλά μην έρχεστε να μεταλάβετε από συνήθεια. Αλλοίμονο στην αγάπη όταν δίνεται από συνήθεια».
Σας ερωτώ, σας αρέσει εσάς, που είσαστε παντρεμένοι τόσα χρόνια, όταν από συνήθεια σας αγκαλιάζει ο άντρας σας ή η γυναίκα σας; Σας αρέσει όταν από τυπικότητα θα σας πει «γυναίκα, εντάξει σ’ αγαπώ, πάμε και μια βόλτα»; Όταν νιώθετε ότι τα πάντα γίνονται με τυπικότητα σας αρέσει αυτό; Όχι.
Έτσι ακριβώς δεν αρέσει και στο Θεό. Θέλει να έλθετε λίγα λεπτά εδώ, να Του εκφράσετε της καρδιάς σας την αγάπη και να πείτε: «Θεέ μου, θέλω εγώ κι Εσύ να γίνουμε ένα». Αυτό είναι το μεγαλύτερο δώρο που μπορούμε να προσφέρουμε εμείς τα παιδιά, σαν δικά Του σπλάχνα, στο Θεό Πατέρα μας. Και το μεγαλύτερο δώρο που μπορεί να προσφέρει ο Θεός Πατέρας σ’ εμάς, τα σπλάχνα Του, είναι να γινόμαστε ένα μαζί Του.
Γι’ αυτό, κάθε Κυριακή, η μεγαλύτερη θλίψη του Ουρανού είναι όταν βλέπει τον ιερέα Του να βγαίνει έξω κρατώντας τα Άγια Μυστήρια και οι άνθρωποι να μην έρχονται να μεταλάβουν τον Υιό Του!
Είναι σαν την μάνα εκείνη και τον πατέρα που λέει στο παιδί του: «Έλα, παιδί μου, να σε δω». Κι εκείνο απαντά: «Μαμά, θα έλθω. Πατέρα, θα έλθω, μην στενοχωριέστε». Και τι κάνει η μάνα από την χαρά της; Ετοιμάζει το σπίτι αλλά και φτιάχνει πολλά φαγητά, για να χαρεί το παιδί της. Όταν πας εσύ λοιπόν στο σπίτι και αγκαλιάσεις την μάνα σου, την φιλήσεις, την χαϊδέψεις, νιώσει την αγάπη σου, τότε εκείνη έχει στρώσει ήδη το τραπέζι και περιμένει να φάτε όλοι μαζί.
Αν όμως εσύ πεις: «Δεν θέλω μαμά να φάω μαζί σου» και φύγεις, θα είναι χαρούμενη η μάνα σου; Σας ρωτώ τι λέτε θα είναι χαρούμενη; Όχι.

Ακριβώς το ίδιο γίνεται κι εδώ. Μας προσκαλεί ο Ουράνιος Πατέρας μας στο μυστικό γεύμα, να γίνουμε Εκείνος και εμείς, τα σπλάχνα Του, ένα σαν το νερό με το κρασί. Αλλά αυτό πως θα γίνει; Μόνο με τα λόγια; Όχι. Τα λόγια εδώ δεν αρκούν. Θέλει την ψυχική ένωση μας, και αυτό γίνεται μόνο μέσα από την Θεία Κοινωνία, που συντελείται σε κάθε θεία Λειτουργία.
Αυτό θέλω να το ξέρετε, για να νιώσετε πόσες πληγές Του δίνουμε κάθε φορά που πηγαίνουμε στην Εκκλησία και δεν μεταλαβαίνουμε και δεν ερχόμαστε με αγάπη και με πίστη να Του πούμε: «Πατέρα μου, θέλω σήμερα Εσύ κι εγώ να γίνουμε ένα». Θα μου πεις: «Μα είμαι έτοιμος; Αφού είμαι αμαρτωλός και έχω κάνει τόσα λάθη. Τι πρέπει να κάνω;»

Συγγνώμη, η ιερή λέξη που μας ενώνει ξανά με τον Θεό της καρδιάς μας

Όλοι μας δεν είμαστε αμαρτωλοί; Είναι κανείς από εσάς Άγιος; Όχι. Όμως θα ήθελα να ρωτήσω, ποια μάνα κοιτά τα λάθη του παιδιού της, όταν πρόκειται να του ετοιμάσει το φαγητό; Ποια μάνα κοιτά τα λάθη του παιδιού της, όταν το βλέπει και θέλει μες την αγκαλιά της να το κλείσει; Ποια μάνα, ποιος πατέρας, κοιτάει τα μικρά ατοπήματα του παιδιού του; Κανένας. Εσείς τα προσέχετε και τα διώχνετε τα παιδιά σας; Όχι.
Αυτά σας τα λέω για να νιώσετε πως ότι κάνετε εσείς οι γονείς, αυτό κάνει και σε μας ο Θεός. Θα σας πω και κάτι άλλο. Εάν δει μια μάνα, ότι το παιδί της έκανε ένα λάθος, και μην μου πείτε ότι εσείς δεν έχετε τέτοια εμπειρία μέσα στα σπίτια σας. Όλα τα σπίτια έχουν εμπειρίες από τα παιδιά τους, που πολλές φορές μάλιστα φεύγουν από τα σπίτια, κάνουν ένα σωρό λάθη και ένα σωρό άλλα. Τι είναι όμως εκείνο  που σας ξεκουράζει; Όταν έλθει στο σπίτι το παιδί και αρχίζει και φωνάζει «έλα ρε μάνα», με ασέβεια ή όταν έλθει και πει «συγγνώμη μαμά, έκανα λάθος. Θα προσέξω να μην το ξανακάνω». Τι είναι εκείνο που κάνει την καρδιά σας να πετάει από χαρά; Την ώρα που έρχεται το παιδί σας με θράσος μες το σπίτι αγνοώντας σας και φωνάζοντας ή την ώρα που έρχεται με ταπείνωση και λέει: «Συγγνώμη μπαμπά, συγγνώμη μαμά, θα προσπαθήσω να μην το ξανακάνω». Πότε ξεκουράζεστε εσείς; Την ώρα που ακούτε το παιδί σας να λέει συγγνώμη.

Αυτό ακριβώς θέλει και ο Θεός. Ξέρει ότι κάνουμε πολλά λάθη, γιατί η ζωή μας είναι συνέχεια κάτω από τρομακτικές πιέσεις και άλλες φορές τα γεγονότα μέσα από το σπίτι, άλλες φορές μέσα από τη δουλειά, άλλες φορές μέσα από χίλιες δυο αιτίες μας βασανίζουν, μας δημιουργούν προβλήματα και κάνουμε πολλές φορές λάθη.
Όμως ο Θεός επειδή κάνουμε λάθη, μας πετάει απ’ έξω από το σπίτι Του; Τι λέτε; Όχι. Κανέναν δεν πετάει, γιατί είμαστε τα σπλάχνα Του!
Ποια λέξη θέλει να ακούσει ο Θεός για να μας κλείσει στην αγκαλιά Του; Αυτήν που θέλετε να ακούσετε κι εσείς από τα παιδιά σας. Ποια είναι αυτή η ιερή λέξη; Πες τε την δυνατά, «ΣΥΓΓΝΩΜΗ»!
Η συγγνώμη, είναι μια λέξη που πρέπει να την μάθουμε να την λέμε καθημερινά, γιατί είναι η λέξη που μας ενώνει ξανά με το Θεό Πατέρα!
Είναι η λέξη που σαν σκάλα μας ανεβάζει μες την αγκαλιά Του!
Είναι η λέξη που μας βάζει βαθιά μες την καρδιά Του!
Είναι η λέξη που Τον αναγκάζει να μας χαϊδεύει!
Είναι η λέξη που Τον κάνει τόσο πολύ να χαίρεται η καρδιά Του, που εμείς θα ήμασταν ανόητοι, εάν δεν Του την χαρίσουμε μέσα από την καρδιά μας, όχι όμως ψεύτικα, αλλά αληθινά.

«Παιδιά Μου, η πρώτη Μου εκκλησία είναι το σπίτι σας,
γιατί μέσα εκεί ζω Εγώ με τους Αγίους και τους Αγγέλους Μου»

Αν και η μεγαλύτερη Εκκλησία είναι αυτή εδώ, που μας χαρίζει το Σώμα και το Αίμα Του Χριστού, για να γινόμαστε ένα με το Θεό Πατέρα, ξέρετε ποια είναι η πρώτη Εκκλησία; Είναι το σπίτι σας, αγαπημένοι μου.
Ξέρετε πως ονομάζει η Εκκλησία το σπίτι σας; «Κατ’ οίκον εκκλησία», γιατί μέσα στο σπίτι σας ζει ο Θεός. Θα σας πω ένα παράδειγμα. Σ’ αυτόν τον ναό υπάρχουν άγγελοι να τον φυλάνε. Το ξέρετε άλλωστε ότι κάθε ναός έχει άγγελο που τον φυλάει. Αλήθεια σας λέω, το σπίτι που ζείτε έχει περισσότερους αγγέλους απ’ ότι έχει εδώ ο ναός, η εκκλησία του Θεού. Και θα σας το αποδείξω απλά: Όταν ένας άνθρωπος βαπτίζεται, ξέρετε τι δώρο του δίνει ο Θεός; Έναν άγγελο. Σε ένα σπίτι λοιπόν είναι ο πατέρας με τον άγγελο του, η μάνα με τον άγγελο της, το αγοράκι με τον άγγελο του, το άλλο κοριτσάκι με τον άγγελο του. Όσα άτομα είναι μέσα στο σπίτι, τόσοι είναι και οι άγγελοι. Και σαν δώρο ο Θεός, σε κάθε σπίτι που ζουν σωστά, που σέβονται το Θεό τους και Τον αγαπούν, χαρίζει ο Θεός και άλλον ένα άγγελο, τον άγγελο του σπιτιού.
Σε μόνιμη λοιπόν βάση, που είναι οι περισσότεροι άγγελοι; Σ’ αυτήν την εκκλησιά εδώ που φυλάγεται το Άγιο Αρτοφόριο ή στα σπίτια σας που είσαστε εσείς με τους αγγέλους σας; Στα σπίτια μας. Είναι ωραίο πράγμα να νιώθετε ότι στο σπίτι που κατοικείτε υπάρχουν οι άγγελοι σας και ο άγγελος του σπιτιού που σας φυλάει, που σας προστατεύει.
Γι’ αυτό ότι κάνετε να σκέπτεστε: «Αυτό που κάνουμε αρέσει στους αγγέλους μας; Αρέσει στον άγγελο του σπιτιού μας;» Και αν αυτό που κάνετε είναι ωραίο, να ξέρετε όλοι οι άγγελοι του σπιτιού πανηγυρίζουν και χειροκροτούν.
«Γι’ αυτό, λέει ο Θεός, ότι στα σπίτια εκείνα που υπάρχει το εικονοστάσι, που υπάρχει η εικόνα του Γιού Μου, του Ιησού Χριστού, υπάρχει η εικόνα της Βασίλισσας Μου Μαριάμ, της Παναγίας, οι εικόνες των παιδιών Μου που Με αγάπησαν, Εγώ σ’ αυτό το εικονοστάσι βάζω κι άλλον άγγελο να το φυλάει».
Φανταστείτε να δείτε, δεν είναι μόνο ο άγγελος που φυλάει το σπίτι. Είναι και ο άγγελος του εικονοστασίου που μένει μόνιμα εκεί, για να παίρνει τις προσευχές και να τις ανεβάζει στον Θεό! Μεγάλη υπόθεση!
«Γι’ αυτό, λέει ο Θεός, αγωνίζεστε να βγάλετε από το σπίτι σας το εικονοστάσι του σατανά!». Και ξέρετε ποιό εννοεί; Την τηλεόραση!
Όταν προσευχόμαστε, στέκονται άγγελοι εκεί και ακούν τις προσευχές και χειροκροτούν. Όταν όμως στεκόμαστε μπροστά στην τηλεόραση και βλέπουμε άσχημα πράγματα, που δεν αρέσουν στους αγγέλους, βλέπουμε πονηριές, που δεν αρέσουν στους αγγέλους, βλέπουμε μοιχείες, πορνείες, ασωτίες, που δεν αρέσουν στους αγγέλους, βλέπουμε ψευτιές, κατακρίσεις, φόνους που δεν αρέσουν στους αγγέλους, ξέρετε τότε τι κάνει ο σατανάς; Από τη χαρά του που άφησαν οι άνθρωποι τους αγγέλους και βλέπουν τώρα τα έργα τα δικά του μέσα από την τηλεόραση, βάζει ο σατανάς δαίμονα (!!!) να στέκεται δίπλα από την τηλεόραση και μόλις μπαίνετε στο σπίτι να σας λέει συνέχεια: «Άνοιξέ την, άνοιξέ την, άνοιξέ την. Μόλις μπαίνεις να την ανοίγεις και όταν κοιμηθείς να σβήνεις την τηλεόραση». Μερικές φορές μάλιστα μας παίρνει ύπνος με ανοιχτή την τηλεόραση!
Η χαρά του σατανά είναι η τηλεόραση! Η χαρά των αγγέλων είναι το εικονοστάσι! Διαλέγετε και παίρνετε. Η επιλογή είναι δικιά σας!

Επίλογος

Γι’ αυτό, αδελφοί μου, θέλω να ξέρετε ότι σήμερα, εάν αυτοί οι τέσσερις που θα μνημονεύσουμε τώρα στα κόλλυβα, μπορούσαν να μιλήσουν και να μας πουν κάτι, ξέρετε τι θα μας έλεγαν; «Αγωνιστείτε αδέλφια μας εδώ στη γη, για να έλθετε στο ουράνιο Βασίλειο, γιατί τώρα εμείς εκεί από ψηλά βλέπουμε την αλήθεια, που δεν την ξέραμε κάτω στη γη».

Γι’ αυτό και τώρα σ’ αυτήν την θεία Λειτουργία να κάνετε μια καινούργια αρχή. Να διώξετε το παρελθόν και να ζήσετε αληθινά το μέλλον. Να διώξετε το κακό και να δεχθείτε το καλό. Να φύγετε από την αγκαλιά του Εωσφόρου που σας πελαγώνει, που σας φέρνει ταραχή, ζήλιες, φθόνους, κακίες και σας κάνει άνω κάτω και να έρθετε στην αγκαλιά του μόνου Αγαθού, του μόνου Αγαπημένου, του πραγματικού μας ΠΑΤΕΡΑ, γιατί αυτή είναι η λέξη που Του αρέσει να λέμε. Γι’ αυτό και λίγο πριν μεταλάβουμε θυμάστε τι λέμε; «Πάτερ ημών ο εν τοις ουρανοίς». «Πατέρα μας», είναι ωραία να ακούς αυτήν την λέξη!

Μια φορά είχε γεννήσει μια γνωστή μου και όταν συνάντησα τον άντρα της μου είπε: «Δεν μπορείς να φανταστείς, πάτερ μου, τι χαρά νιώθω. Σε λίγο το παιδί μου θα με φωνάζει “μπαμπά”.  Έβλεπα μέσα στα μάτια του τον ενθουσιασμό του, που το παιδί του θα τον φώναζε μπαμπά. Το ίδιο βέβαια και η μάνα, που θα την φώναζε «μαμά».
Τι ωραιότερο πράγμα λοιπόν, να νιώσει ο Θεός Πατέρας ότι Τον φωνάζεις έτσι: «Πατέρα μου, που είσαι στους ουρανούς, Σ’ αγαπώ και Σε λατρεύω, γιατί Εσύ είσαι ο Πατέρας μου!». Αλλά δεν είναι μόνο Πατέρας, είναι και μάνα ο Θεός, γιατί είναι Αυτός που μας κρατάει σφιχτά στην αγκαλιά Του.

Γι’ αυτό θα ήθελα από σήμερα να σας ικετεύσω όλους, να μη βγείτε ποτέ από την αγκαλιά του Θεού Πατέρα, αυτής της γλυκιάς Μάνας, που λέγεται Θεός της καρδιάς μας. Αποφασίστε να ζήσετε μόνο με τον Βασιλιά της καρδιάς μας, το Θεό της καρδιάς μας, που είναι ο Ουράνιος Πατέρας, ο μονογενής Του Υιός Ιησούς και το Άγιο Του Πνεύμα.

Εύχομαι πλούσια ο Θεός να ρίξει μέσα στις καρδιές σας τη χάρη του Αγίου Του Πνεύματος και αυτό το Άγιο Πνεύμα να μεταμορφώσει τις καρδιές σας και να τις γεμίσει με δυο πράγματα: Με ΘΕΪΚΟ ΕΡΩΤΑ, για να Τον αγαπάτε πολύ και με ΝΟΣΤΑΛΓΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ για να έρχεστε να παίρνετε το Σώμα και το Αίμα του Υιού του Θεού, για να γινόμαστε ένα μαζί Του, όπως το νερό με το κρασί.

Ο Θεός να σας ευλογεί όλους! Αμήν.


(ΚΗΡΥΓΜΑ ΤΟΥ Π. ΕΛΠΙΔΙΟΥ ΒΑΓΙΑΝΑΚΗ ) 

ΕΚΤΥΠΩΣΗ